Even wennen - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van phwgerlof - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van phwgerlof - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2016 | Indonesië, Jakarta Pusat

Oke, een kleine bekentenis; Toen ik zaterdag avond alleen over staat liep, geen idee waar ik naartoe moest of wat ik wilde doen, dacht ik heeel even; OMG, waar bén ik aan begonnen. Nu, een klein weekje later, begin ik al aardig aan Jakarta te wennen. Elke ochtend spring ik bij een andere wildvreemde jongen achter op de motor, want lopen, dat is voor de kampung. Als westers meisje alleen word je al snel aangekeken, maar als je in Jakarta rondloopt al helemaal. Dat heb ik snel afgeleerd, helemaal als je al voor een euro door de ojek naar je werk gebracht kan worden.

Bij gebrek aan inspiratie, ben ik zondag naar de shopping mall Grand Indonesia geweest. Wat is dát een groot ding zeg. Schitterend om even in rond te lopen, prachtig gebouw en veel te zien. Naast de (westerse) winkels heb je er een hele hoop restaurants zitten en zelfs een mini kermis. Het gebouw is schitterend gedecoreerd en als je een paar verdiepingen naar boven gaat heb je ook nog een prachtig uitzicht over de stad.

Het is hier nu regenseizoen, wat maakt dat de temperatuur heerlijk is. Minder heet dan in de droge zomers. Gelukkig heb ik tot nu de flinke stortbuien kunnen ontlopen, maar deze zorgen wel dat het hier iets afkoelt. Komende maandag vieren ze hier het Chinese nieuw jaar en heb ik gelijk mijn eerste nationale feestdag te pakken. Vanmiddag maar even bedenken wat ik met mijn lange weekend vrij wil gaan doen; sightseeing door Jakarta of ga ik beginnen aan mijn eerste trip?

  • 09 Februari 2016 - 11:41

    Mam:

    Hallo lieverd
    En wat heb je gedaan met je lange weekend?
    Nog het een en ander van het Chinese nieuwjaar gezien?
    Doe voorzichtig en geniet er maar lekker van.
    liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 1240

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Stage in Indonesië

Landen bezocht: