Weer een weekje verder - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van phwgerlof - WaarBenJij.nu Weer een weekje verder - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van phwgerlof - WaarBenJij.nu

Weer een weekje verder

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2016 | Indonesië, Jakarta Pusat

Het lange weekend is helaas weer voorbij, dus ik zit weer braaf op kantoor. Het gaat hier toch wel wat anders dan in Nederland. Ik begin elke dag om 9 uur en als goede Nederlander kom ik natuurlijk mooi op tijd. Bij ons in het kantoor heeft ieder een eigen bureautje in een eigen hokje. Die van mij is lekker leeg (en een beetje saai), maar ik kijk met plezier naar mijn buurvrouw. Er is hier een heel ochtendritueel, dat begint met het stijlen van je haar en vervolgens zijn ze nog enige tijd bezig met hun make-up. Mijn buurvrouw heeft een rolkast onder haar bureau, waar de bovenste la vol met make-up en zalfjes zit. Daarnaast staan er nog 4 schoenendozen onder haar bureau, slingeren er een paar losse schoenen rond en uiteraard ontbreken de benodigde kantoor accessoires op haar bureau ook niet (Een spiegel, pincet, verscheidene make-upkwastjes, een borstel etc.).

Het internet op kantoor is niet heel stabiel, gister deed deze het helemaal niet en vandaag hapert hij ook nogal. Gezien ik het internet hard nodig heb, heb ik dus tijd zat om jullie een update te geven.

Afgelopen maandag was het Chinees Nieuw Jaar en had ik een extra lang weekend. Ik zat nog te twijfelen om weg te gaan, maar uiteindelijk toch gekozen om wat slaap van mijn jatlag in te halen (wat misschien niet zo verstandig was, ik lag maandag nacht natuurlijk weer wakker). Donderdag heb ik in mijn uppie een kroegje opgezocht, maar mijn plan om één of twee drankjes te drinken is natuurlijk weer is iets uitgelopen. Al snel raakte ik aan de praat met een Indonesisch vrouwtje en later met een man uit Jemen die langer in het buitenland heeft gewoond dan in Jemen zelf, een Nederlandse jongen (de manager van de bar) met een leuke Indonesische vriendin en een Australische vriend. De sfeer was super en ik heb mijzelf prima vermaakt. Vrijdag ben ik samen met mijn twee Nederlandse huisgenoten wat wezen drinken. Eerst natuurlijk het uitzicht bewonderen op de rooftopbar 'Cloud' op de 48e verdieping van het Plaza. Schitterend! Maar niet heel goedkoop, dus toch maar terug naar de bar van gister. Weer echt een topavond gehad! Zaterdag lekker gegeten en ontspannen een wijntje gedronken en zondag naar de bioscoop geweest. Hoewel ik de film tegen vond vallen (The Revenant) was de bioscoop daarentegen geweldig. Voor nog geen 10 euro voor een kaartje hadden we in plaats van stoelen tweepersoons bedden, een stapel kussens en zelfs een dekentje. Erg comfortabel, kunnen ze in Nederland ook best doen! ;)

Maandag had mijn baas ons uitgenodigd om Chinees Nieuwjaar bij haar thuis te vieren. Ik wist niet wat ik me hierbij moest voorstellen, maar het ging vooral om lekker eten. Ze hadden nog een traditie wat iets lastig is om uit te leggen; ze hadden een soort salade, waarbij elk ingrediënt stond voor een wens, en na het oplezen voor de wens kreeg iedereen chopsticks en moesten we het eten een soort van in de lucht gooien. Best grappig.
Later hoorde ik van een vriend hier dat CNY niet heel uitgebreid gevierd wordt. Nog iets voor 2000 kreeg Indonesië last van een economische crisis. Zoals niet voor het eerst in de geschiedenis, waren ook de Indonesiërs goed in de schuld neerleggen bij iemand anders; de Chinezen. Er zijn toen veel Chinezen weggevlucht uit Indonesië, en sinds dien is de huidige populatie Chinezen toch iets voorzichtiger en minder uitbundig dan dat ze waren. Ik heb dus helaas geen mooie grote vuurwerkshows of parades kunnen zien.

Op naar het volgende weekend! :)

Tags: Cazbar, Cloud, CNY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1251

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Stage in Indonesië

Landen bezocht: